poniedziałek, 22 lutego 2016

Szkoła

Więc jeżeli ja wróciłam do szkoły to czemu by nie zrobić posta o tym?
Czy nie zauważyliście tych różnych postów typu "po co mi szkoła?"
Chyba nigdy tego nie zrozumiem, przecież szkoła jest ważna. Okej nie chodzi mi o to, żeby wkuwać do każdego przedmiotu. Ale jeżeli jest coś dla ciebie ważne, to pamiętaj żeby się o to starać. Jeżeli nie bez mieć dobrych ocen z przedmiotów które chcesz rozszerzać to czy dostaniesz się do takiej szkoły średniej do jakiej chcesz? A później na takie studia jakie chcesz?
Często widzę na Twitterze coś w stylu "Ściąganie to nie porażka ucznia, to porażka systemu edukacyjnego". Okej super, ale ten system jest już od jakiegoś czasu i wszystkim się udaje go "przetrwać". Moim zdaniem to jest właśnie porażka ucznia, jeżeli masz czas żeby siedzieć na różnych portalach społecznościowych podczas gdy mogłabyś się uczyć na jutrzejszą kartkówkę z niemieckiego (wcale ja tak nie robię, nie no co wy). Zobacz na te inne osoby z twojej klasy, które jakoś sobie radzą bez ściągania. Ja od kiedy jestem w gimnazjum nie robiłam tego, jednak moje oceny w pierwszej klasie były gorsze niż w drugiej. Wtedy opuszczałam bardzo dużo lekcji, z powodu choroby jednak w na początku września tego roku udało mi się ją pokonać. Teraz również uczę się systematycznie, to naprawdę dużo daje. Podczas gdy w klasie jest powtórzenie i nikt nie pamięta co było to ty wiesz większość bo uczyłaś się s y s t e m a t y c z n i e.
Nie uczcie się też cały dzień, wasz mózg może eksplodować z nadmiaru wiedzy. Wyznaczcie sobie kilka przedmiotów, które chcesz rozszerzać i wiązać z nimi przyszłość.
Co zrobić żeby mieć dobre oceny?
✿Ucz się systematycznie
✿Staraj się nie opuszczać lekcji
✿Wybierz najlepszą porę kiedy jesteś skupiony
✿Nie ucz się dzień przed kartkówką/sprawdzianem
Zaznaczaj sobie najważniejsze pojęcie kolorem
✿Zapisuj sobie kiedy masz sprawdziany i kartkówki
✿Ucz się na miarę swoich sił

Oki więc miałam napisaną większość tego postu ale nie miałam kiedy go dokończyć, na szczęście skończyłam dzisiaj lekcje o 12.30 więc teraz piszę i lecę się uczyć. Dzisiaj krótko. Macie jeszcze jakieś porady? A wy jak się uczycie?
Miłego dnia i do następnego x

5 komentarzy:

  1. ,,Zobacz na te inne osoby z twojej klasy, które jakoś sobie radzą bez ściągania. " U mnie w klasie wszyscy ściągają :)

    Mój blog
    Mój profil na DDOB
    Mój kanał
    Mój FanPage - przez polubienie bardzo mi pomożesz
    Moja kandydatura do Blog Roku 2015

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia we wszystkim :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne porady! Systematyczność jest obowiązkowa :)
    W moim przypadku nauka na kartkówki czy sprawdziany dzień wcześniej się sprawdza i już nieraz się o tym przekonałam ;D

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też staram się uczyć w miare systematycznie.
    http://colorful-and-sweet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń