środa, 10 lutego 2016

Wybaczenie

Właściwie to post miał o czym innym ale co tam, zaszalejmy.
Wszyscy muszą się nauczyć wybaczać. Dlaczego? Bo popełniamy błędy, jesteśmy tylko ludźmi.Teraz historia z mojego życia. 
Kilka miesięcy temu pokłóciłam się z moimi dwiema przyjaciółkami. W sumie poszło o drobnostkę, ale zawsze gdy jestem zła/zdenerwowana to biorę wszystko do siebie (błagam powiedźcie, że wy też tak macie). No i wiecie wkurzyłam się. W sumie to wszystkie myślałyśmy że to wina innej. I tak jakoś nic nie wskazywało na to, żebyśmy się pogodziły. Kłótnia odbyła się jakoś na początku listopada. Czego prawdopodobnie nie wiecie 21 mam urodziny. Dziewczyny (jedną nazwijmy x a drugą y) nie napisały mi życzeń, nadal nie wiem czemu. Kurde byłyśmy najlepszymi przyjaciółkami, nasza paczka była naprawdę fajna i niektórzy nam nawet zazdrościli kontaktu. Więc minął miesiąc a nasz kontakt z x ograniczył się tylko do tego kiedy musiałyśmy o czymś porozmawiać, jesteśmy razem w klasie i czasami trzeba Z y nie miałam w ogóle kontaktu bo nie mieszka w tym samym mieście. Jest grudzień to i klasowa wigilia. Jest to czas gdzie właśnie się wybacza. Gdy składałyśmy sobie życzenia z x to podeszła do nas dziewczyna, która wiedziała że jesteśmy pokłócone i powiedziała żebyśmy się przeprosiły bo to jest najbardziej odpowiedni czas. Powiedziałam to, ona również. Lecz ja czułam, że były to wymuszone przeprosiny. Ostatnio zaczęłyśmy nawet rozmawiać. Podjęłam się tematu czy między nami jest wszystko dobrze, powiedziała że tak. Z y powiedziała, że też jest dobrze. Nie mamy teraz takiego kontaktu jak kiedyś ale i tak jest mi lepiej na duszy dzięki temu, że nie jesteśmy pokłócone.

Dlaczego warto wybaczać? 
✿ żeby poczuć się lepiej
✿ żeby nie mieć wrogów/nie przyjaciół
✿ ta osoba może ci się kiedyś "przydać" (źle to brzmi ale chodzi o to, ze w złej chwili) 
Jak przeprosić?
✿ pomyśl o tym co chciałbyś powiedzieć ale nie układaj w głowie rozmowy bo najprawdopodobniej i tak by nie wyszła tak jak chcesz
✿ nie zrzucaj całej winy na siebie ani na drugą osobę
✿ powiedz to co naprawdę czujesz 
✿ Pamiętaj także żeby nie robić nic pochopnie
✿ Jeżeli czujesz, że ta osoba zbyt mocno cię skrzywdziła to nie przepraszaj (jestem zła że tak mówię ale pamiętaj, że najważniejsza jesteś ty)

Wiem, że post krótki ale chciałam to napisać haha. Ogólnie to nawet nie planowałam dzisiaj go dodawać ale co tam. A jak u was z wybaczaniem? Powiem wam tyle, że ferie mi się kończą i jestem załamana.
Miłego dnia i do następnego x

5 komentarzy:

  1. Szkoda, że już nie macie takiego dobrego kontaktu jak kiedyś. Sama mam najlepszą przyjaciółkę, znamy się 10 lat, jednak nasza przyjaźń nie jest tak dobra jak kiedyś. Bardzo fajne rady, jednak nie zgodzę się, z jednym punktem: jeśli czujesz, że ta osoba mocno cię skrzywdziła to nie przepraszaj. Nie prawda, zawsze należy wybaczać, nawet jeśli jest nam bardzo ciężko, ponieważ uraza którą będziemy chować zniszczy nas od środka :/.


    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że relacje z Y nie są takie jak kiedys.. Ale dobrze, że pogodziłaś się z X.
    Ja mojemu rocznikowi wybaczę prawdopodobnie najwcześniej w wakacje. Nie będę juz miała z nimi kontaktu...

    Mój kanał
    Mój blog
    Moja facebookowa stronka

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektórych rzeczy człowiek nie potrafi wybaczyć nawet z upływem czasu :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie.. Każdy człowiek popełnia błędy i trzeba nauczyć się wybaczać, ale tylko wtedy kiedy błąd jest popełniany raz lub maksymalnie 2..

    ZAPRASZAM I OBSERWUJE(jako: Aleks Mlodz)
    http://aaleksm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele razy wybaczałam, potem znowu się zawodziłam, ale czasami warto dać szanse! Potem będziesz myśleć jak wyglądałoby twoje życie gdybyś komuś wybaczyła, możliwe, że byłoby lepsze. Każdy z nas może popełniać błędy! Jesteśmy tyko ludźmi, pamiętajcie ;)

    myhappysunmoontruth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń